Logotyp e1684409716920

Fickur har varit en viktig del av den moderna civilisationen och utvecklingen i klockvärlden. Ända sedan 1500-talet har de varit en integrerad del av manligt mode. Dessa små, runda klockor representerade bärbara klockor och var en statussymbol tills massproduktion blev lätt.

Watch-Museum har samlat och handlat med fina vintage och antika fickur i flera år

Under många år har Watch Museum varit dedikerat till att samla och handla med de finaste vintage och antika fickur. Vårt omfattande urval inkluderar en mängd unika föremål som har bestått tidens tand och som fortfarande är fullt funktionella idag.

Här hittar du ett utbud av många typer av fickur till salu som räknas: Verge Fusee antika fickur, antika fickur med par, Repeater-fickor, kronograffickur, fickur med engelska armar, antika fickur för herrar, antika chiming fickur , antika emaljfickor, antika fickur från tidigare Breguet, antika fickklockor från Breguet, antika fickur från Waltham och mer med guld- och silverfodral inklusive fickklockor med öppet ansikte, Hunter och Half Hunter; alla har servats, rengjorts och reparerats eller återställts vid behov, och de fungerar alla.

Det som gör dessa fickur så speciella är deras livslängd. Medan många 100 år gamla mekaniska föremål för länge sedan har slutat fungera, fortsätter våra antika fickur att fungera precis som de var avsedda för årtionden eller till och med århundraden sedan. Dessa värdefulla klockor varierar i åldern från 50 till över 350 år gamla, och visar upp det tidlösa tilltalande och mästerliga hantverk som har gjort dem till så eftertraktade samlarföremål.

Våra antika fickur har servas, rengjorts och reparerats eller restaurerats vid behov, så att de kan fungera korrekt. Vi är stolta över att säkerställa att våra kunder får klockor som är i fungerande skick och i utmärkt skick.

På Watch Museum har vi åtagit oss att ge exceptionell kundservice och hjälpa samlare och klockentusiaster att bygga sina samlingar. Vår samling antika fickur är en av de mest omfattande på marknaden idag, och vi lägger alltid till nya, unika pjäser till vårt lager.